۱۰ وسیله‌ی ضروری برای ساک بیمارستان نوزاد (و وسایل ضروری مادر)

۱۰ وسیله‌ی ضروری برای ساک بیمارستان نوزاد (و وسایل ضروری مادر)

انتظار برای به دنیا آمدن فرزند یکی از شیرین‌ترین انتظار کشیدن‌ها است. البته وقتی از نیمه‌ی دوران بارداری بگذرید کمی نگرانی بابت زایمان، وسایل مورد نیاز برای آن و وسایلی که باید برای کودکتان خریداری کنید بیشتر می‌شود. یکی از مواردی که مادران همیشه نگران آن هستند بستن ساک بیمارستان نوزاد است. بعضی از وسایل برای این ساک ضروری هستند و بعضی از وسایل را هم اصلا نباید در این ساک قرار دهید. پس باید چکار کرد؟

پیشنهاد ما استفاده از چک‌لیست‌ها و لیست‌هایی است که تمام وسایل مورد نیاز برای ساک بیمارستان نوزاد را در اختیار شما قرار می‌دهند. در این مطلب لیستی از این وسایل را در اختیار شما قرار داده‌ایم. همچین وسایلی که برای مادر در بیمارستان و همچنین در ماه‌های اول شیردهی مورد نیاز است را هم بررسی کرده‌ایم.

پس اگر شما هم منتظر به دنیا آمدن فرزندتان هستید، یک قلم و کاغذ بردارید و این مطلب را با دقت تا آخر بخوانید.

آنچه می‌خوانید:

بهترین زمان برای شروع خرید وسایل ساک بیمارستان نوزاد

وسایل ساک بیمارستان نوزاد

این زمان‌بندی وابسته به این است که چندمین بارداری شما است و آیا فرزند شما دوقلو است یا خیر. اگر در اولین بارداری هستید بهتر است ۲۰ هفته قبل از زایمان خرید را شروع کنید. تهیه‌ی همه‌ی وسایل ممکن است کمی سخت و گیج‌کننده به نظر برسد؛ مخصوصا اینکه تا به حال چنین تجربه‌ای را نداشته‌اید و همیشه نگرانید که چیزی کم باشد.

اما اگر قبلا زایمان داشته‌اید این کار کمی آسان‌تر است و می‌توانید در ۳ ماه آخر بارداری خرید وسایل نوزاد برای بیمارستان را شروع کنید. در این حالت خیلی از وسایل، مثل پتو و پستانک، را از قبل دارید و فقط باید آن‌ها را دوباره آماده و تمیز کنید.

به هر حال چه ۲۰ هفته چه ۳ ماه قبل از زایمان شروع به بستن ساک زایمان می‌کنید، بهتر است هم‌زمان اتاق کودک را هم آماده کنید تا هر چیزی را که می‌خرید در محل مخصوص خود قرار دهید. با انجام این کار وقتی با نوزاد به خانه برمی‌گردید دیگر نیازی نیست دنبال وسایل مورد نیازتان بگردید.

خرید لوازم مخصوص مادر و کودک

لیست وسایل لازم برای ساک بیمارستان نوزاد

وسایل ساک بیمارستان نوزاد

در این بخش لیست کاملی از وسایل لازم برای نوزاد را می‌بینید. بعضی از این وسایل برای ساک بیمارستان نوزاد و بعضی دیگر برای اتاق کودک مورد نیاز هستند.

۱. قنداق

شاید فکر کنید قنداق کردن کودک یک کار قدیمی و بیهوده است اما پیشنهاد می‌کنیم حتما این کار را انجام دهید. این کار به خواب بهتر نوزاد کمک می‌کند.

قنداق

۲. پتو

پتوی نوزاد را هم می‌توانید در اتاق او قرار دهید و هم در کیف زایمان بگذارید تا اگر در زمان خروج از بیمارستان هوا نامناسب بود آن را دور نوزاد بپیچید. این پتوی نازک می‌تواند به عنوان پد تعویض پوشک و محافظت نوزاد از نور خورشید هم استفاده شود.

لیست در حال بروزرسانی هست!!!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها