بازاریابی اینترنتی شامل مفاهیم و ابزارهای گوناگونی می باشد که مهمترین آنها طراحی سایت ، تبلیغات آنلاین، فعالیت در شبکه های اجتماعی عمومی و تخصصی، بازاریابی محتوایی، ایمیل مارکتینگ و البته بازاریابی از طریق موتورهای جستجو می باشد.
سئو اختصاصی برای سایت های پزشکی (Search Engine Optimization یا SEO Marketing) ابزاری ایده آل و کارآمد برای فعالیت در فضای بازاریابی آنلاین و جذب مخاطبین مرتبط محسوب می شود.
سئو چیست و چه کاربردی دارد؟
بیشتر روش های بازاریابی آنلاین مانند تبلیغات و ایمیل مارکتینگ تا زمانی که از آنها به صورت مستمر استفاده میکنید ارزشمند هستند و به محض متوقف کردن فعالیت های خود با افت شدید یا از دست رفتن آن مجرای بازاریابی مواجه میشویم ولی بازاریابی محتوایی و سئو برای کسب و کار شما ارزش افزوده ای پایدار ایجاد میکنند که حتی پس از متوقف کردن فعالیت های خود تا مدت ها برای شما سودآور خواهند بود.
موفقیت در سئو نیازمند زمان و تلاش بسیار است ولی دست یابی به آن پایداری بالایی خواهد داشت و تا مدت ها به یکی از مهمترین مجراهای بازاریابی شما تبدیل خواهد شد. برای رسیدن به این نقطه باید استانداردهای سئو را به درستی بشناسیم، در ادامه مهمترین فعالیت هایی که برای موفقیت در سئو باید انجام دهیم را با هم مرور خواهیم کرد.
اصلاً چرا سئو سایت اینقدر مهم است؟
- در هر ثانیه ۶۳۰۰۰ جستجو در گوگل انجام می شود.
- ۶۱ درصد از کسب و کارهای دنیا، سئو و بازاریابی محتوا را مهمترین روش بازاریابی خود می دانند.
- به طور متوسط ۴۱ درصد از هزینه های بازاریابی در شرکت های بزرگ در فضای آنلاین خرج می شود.
- ۴۶ درصد از جستجوها در گوگل به کسب و کارهای محلی اشاره دارند.
- نرخ تبدیل به مشتری و هزینه سئو در مقایسه با همه روش های دیگر پایین تر است.