بهترین کار برای تسکین درد دیسک کمر

روش های تسکین درد دیسک کمر

بهترین روش جهت تسکین درد دیسک کمر استراحت مطلق می باشد که به معنی خوابیدن ( به پشت بر روی یک سطح صاف و سفت همراه بالشی در قسمت زیر زانو ها ) برای 2 تا 5 روز می باشد که در این مدت حتی غذا در رختخواب خورده می شود و صرفاً برای نظافت بلند می شوید. البته استراحت بیش از این باعث سستی عضلات شما شده و فرآیند بهبود به تاخیر می افتد.

و کیسه آب گرم یا کیسه پر از یخ و ماساژ ( هر بار به مدت 20 تا 30 دقیقه ) و مصرف مسکن های ساده نیز می تواند در کاهش درد دیسک کمر موثر باشد.

عمدتا رعایت نکات پیشگیرانه مانند اجتناب از قرار گرفتن در موقعیت های دردناک و استفاده برنامه ریزی شده از مسکن ها می توانند علائم ۹ نفر از هر ۱۰ نفر مبتلا به فتق دیسک بین مهره ای را تسکین دهند.

برخی از داروهای مورد استفاده در درمان دیسک کمر عبارتند از:

  • مسکن های بدون نسخه که معمولا برای تسکین درد های خفیف و متوسط مورد استفاده قرار می گیرند.
  • مسکن های قوی تر: اگر با استفاده از مسکن های بدون نسخه درد شما تسکین پیدا نکرد ممکن است پزشک مسکن های قوی تری را برای شما تجویز کند. خواب آلودگی، تهوع، گیجی و یبوست از جمله عوارض جانبی احتمالی این گونه دارو ها هستند.
  • داروهای مخصوص آسیب های عصبی: این دارو ها نسبت به مسکن های قوی عوارض جانبی کمتری دارند لذا تمایل برای تجویز آنها بیشتر است.
  • شل کننده های عضلانی: اگر شما با اسپاسم عضلانی مواجه باشید، ممکن است پزشک برای شما شل کننده های عضلانی تجویز کند. خواب آلودگی و سرگیجه از عوارض جانبی احتمالی این گونه دارو ها هستند.

اگر درد دیسک کمر به پاها و زیر زانو انتقال پیدا کند، پاها یا کشاله ران بی حس شوند، درد شما با تب، تهوع، استفراغ، دل درد یا ضعف همراه باشد؛ کنترل ادرار خود را از دست دهید، درد دیسک کمر به دلیل ضربه ایجاد شده باشد یا درد شما پس از گذشت 2 تا 3 روز بهبود نیافت حتماً به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

0 0 vote
رتبه بندی
اشتراک
به من اطلاع بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments